Tuesday - 2024 05 March                                                             سه شنبه - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ 

حتما برای شما نیز سوال شده که هدیه یا محصولات تبلیغاتی چیه و اغلب در کجا استفاده می‌شه. گفتنی است که هدایای تبلیغاتی، هدیه‌هایی هستند  که اغلب موسسات  و صاحبان کسب و کار برای جلب توجه و وفاداری به کارمندان و مشتریان خود اهدا می‌کنند. این هدایا در به دست آوردن و حفظ مشتریان وفادار کمک بسیار زیادی به کسب‌وکارها می‌کنند. هر چه هدایایی که یک شرکت اهدا می‌نماید، جذاب تر و خلاق‌تر باشند تاثیر بیشتری روی مخاطبین آن مجموعه خواهد گذاشت. این تاثیر بیشتر قطعا سبب افزایش رضایت و حس وفاداری مخاطبین می‌گردد و در نهایت به فروش و سود بیشتر شرکت منجر خواهد شد. صاحبین هر کسب و کار از روش‌های تبلیغاتی مثل چاپ سررسید، چاپ تقویم رومیزی، محصولات دیجیتال، ارائه ست مدیریتی و … برای هدایای مناسبتی خود استفاده می‌کنند.  این هدایا  اگر به رستی تهیه شوند می‌توانند نقش بیلبورد تبلیغاتی را اجرا کنند.  هدایای تبلیغاتی اصولا ابزاری برای تبلیغات و جلب نظر مخاطب هستند. از این رو شرکت ها و سازمان ها سعی می‌کنند به طور مداوم از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند. 

پک مدیریتی تبلیغاتی برند جاهد

هدیه تبلیغاتی اختصاصی

هدایای تبلیغاتی علاوه بر تبلیغ برندها می‌توانند در زمینه شخصی نیز استفاده شوند و  از آن ها برای جلب نظر دوستان و آشنایان خود استفاده کرد. همان طور که گفتیم هدایای تبلیغاتی تنها یک هدیه نیستند و البته تنها یک آگهی تبلیغاتی نیز نمی‌باشند. این هدایا علاوه بر اهداف تبلیغاتی که در پیش دارند به منظور تشکر و قدردانی از مخاطب به سبب اعتماد و اطمینانی که به محصولات شما نموده است به آن ها عرضه می شوند. لذا اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنیدو از رقبای خود پیشی بگیرید، از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید. هدایای تبلیغاتی شامل سررسید، خودکار تبلیغاتی، لیوان و ماگ تبلیغاتی، ست مدیریتی، ست دیجیتال و … می‌شود که با درج شعار و پیام خاصی یا لوگو در بسته بندی‌های شکیل به هدبه‌ای اختصاصی تبدیل می‌شوند. برخی از گیفیت‌ها مانند آفتابگیر تبلیغاتی خودرو و یا استفاده از چاپ ساک دستی تبلیغاتی غیر از عملکرد محصول همانند یک بیلبورد تبلیغاتی، تبلیغات شما را در سطح شهر به نمایش می‌گذارند. 

ساک تبلیغاتی برند جاهد

امروزه بسیاری از سازمان‌ها به دنبال برقراری روابطی پایدار و مستحکم بین خود و مخاطبانشان هستند. یکی از ترفندهای بسیار عالی که در بازاریابی می‌تواند موثر باشد ارائه هدایای سازمانی و هدایای منحصر به فرد تبلیغاتی است. باید بدانید که بازاریابی خلاقانه باعث می‌شود مشتریان و مخاطبان شما نام تجاری شرکت را به رسمیت شناخته و آن را  در ذهن‌ خود به خوبی حک کنند که این امر در برندینگ بسیار حائز اهمیت است.بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر در مدت زمان مشخص از مزایای ارائه هدایای سازمانی استفاده می‌کنند که پیشنهاد می‌شود این هدیه‌ها را به صورت کاربردی و در جهت رفع نیاز مخاطب خود تهیه کنند. هدیه‌های سازمانی می‌تواند از عوامل توسعه کسب و کار شما با کمترین هزینه ممکن برای شرکت باشد. هدیه سازمانی درواقع هدیه‌ای است که از سوی مدیران سازمان‌ها و موسسات برای مشتریان و کادر خود، تهیه شده و جهت قدردانی و یا تبریک مناسبت یا رویدادی خاص، به آنها اهدا می‌شود. هدایای سازمانی می‌تواند شامل ست سررسید دار، خودکار تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، ماگ‌های تبلیغاتی، بج سینه و … باشد. 

ادکلن تبلیغاتی برند جاهد

بودجه لازم برای هدیه تبلیغاتی چقدر است؟

اما قبل از این که ببینیم بودجه لازم برای هدیه تبلیغاتی چقدر است و برای خرید هدیه تبلیغاتی ارزان قیمت باید چه کرد، بهتر است با تعریف کلی هدایای تبلیغاتی آشنا شویم. هدیه دادن در عرف امر پسندیده و قابل‌احترامی است، همچنین از گذشته در ادبیات تجاری نیز اهدا هدایا نقدی و غیر نقدی به کارکنان تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد مؤسسات تجاری داشته است. همین امر صاحب‌نظران تبلیغات و تجار را بر آن داشته است که با حک نشان تجاری و تبلیغات بر روی محصولات کاربردی و بادوام و اهدا آن‌ها به مشتریان بالقوه، زمینه بالفعل شدن این افراد را فراهم سازند. محصولات کاربردی که به شکل هدیه درآمده‌اند در مورد افرادی که با گیرنده هدیه در ارتباط هستند نیز قابل‌توجه است. به تعبیری دیگر کمتر کسی وجود دارد که اطلاعات مندرج بر روی هدایای اهدائی را نخواند و در مورد آن تحلیل ذهنی ننماید. درواقع تبلیغات در کنار دیگر عناصر، لازمه‌ی توسعه اقتصادی شرکت‌ها است.

نکات مهم در خرید بهترین هدایای تبلیغاتی

همانطور که گفته شد مدیران مجموعه های مختلف برای هر مناسبت خاص یا تشکر و قدردانی و به پاس همکاری با دیگر مدیران، همواره به دنبال تهیه بهترین هدایا هستند. ما باید بدانیم تهیه هدیه‌های مناسب نیازمند اطلاعاتی است که در ادامه بیان می‌کنیم.

  • هدیه ای کاربردی برای هر دو جنسیت «زنانه و مردانه» تهیه کنید.
  • هدایای مدرنی را بخرید که دیگر شرکت ها از آن ها استفاده نکرده باشند.
  • بر روی پک هدایای سازمانی تهیه شده؛ برند یا مارک شرکت خود را قرار دهید.
  • هدیه ای متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان را بخرید.
  • تبلیغات خود را در جای مناسبی از محصول قرار دهید که برای استفاده کننده آزار بصری نداشته باشد.
  • اطلاعاتی که بر روی هدیه ثبت می شود باید کوتاه ولی با معنی باشد. یعنی اطلاعات ضروری تبلیغاتی بر روی کالای هدیه ثبت شده باشد.

5 نکته در مورد نحوه استفاده از محصولات تبلیغاتی برای بازاریابی کسب و کار کوچک خود
طبق یک مطالعه در سال 2019 که توسط مؤسسه تخصصی تبلیغات (ASI) انجام شد، محصولات تبلیغاتی در همه گروه‌های سنی 55 سال و کمتر مورد توجه‌ترین شکل تبلیغات هستند. دو نوع تبلیغاتی که در این مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، تبلیغات اینترنتی و موبایلی هستند، به این معنی که خستگی دیجیتال و اضافه بار یک چیز واقعی است که بازاریابان باید نگران آن باشند.

برای هر کسب و کار کوچک، این فقط نشان می دهد که بازاریابی چاپی و تبلیغات محصولات تبلیغاتی باید بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی موفق باشد. در اینجا 5 روش برای استفاده از محصولات تبلیغاتی برای بازاریابی کسب و کار کوچک خود آورده شده است:

1. به مشتریان اجازه دهید برند شما را با پوشاک برند سفارشی مانند تی شرت، لباس بیرونی، کلاه و سرپوش بپوشند. پوشاک لوگو برای کسب و کارهای کوچک بی‌معنی است، زیرا تأثیرگذار است. در واقع، تی‌شرت‌های سفارشی، لباس‌های بیرونی، و سرپوش‌ها هزاران تصور ایجاد می‌کنند که پوشیده می‌شوند و توسط دیگران دیده می‌شوند. یک لباس با کیفیت مطمئناً مورد قدردانی مشتریان قرار می گیرد و به تقویت وفاداری به برند کمک می کند.

2. کیفیت و کاربرد را برای افزایش وفاداری به برند و قدرت ماندگاری انتخاب کنید. کیفیت محصولات تبلیغاتی که به مخاطبان هدف شما ارائه می شود و اینکه آیا این موارد برای آنها مفید هستند یا نه، دو عامل بزرگ در افزایش وفاداری به برند هستند. اقلام تبلیغاتی که به خوبی ساخته شده و مفید به نظر می رسند برای مدت طولانی تری نگهداری می شوند که تنها تعداد دفعاتی که لوگوی شما در مقابل مشتریان باقی می ماند را افزایش می دهد. با توجه به اینکه برای به خاطر سپردن لوگوی شما توسط مشتریان، 5 تا 7 بار برداشت از هر نفر طول می‌کشد، هرچه زمان بیشتری محصولات شما در دستان آنها و در خانه‌هایشان باشد، بهتر است.

3. آشپزخانه آنها را به یکی از مقاصد اصلی خود برای محصولات تبلیغاتی تبدیل کنید. طبق آمار ASI، 91 درصد از خانواده ها اقلام تبلیغاتی را در آشپزخانه خود نگه می دارند. از لیوان‌های قهوه و ظروف نوشیدنی گرفته تا آهن‌رباها و درب بازکن‌های بطری، مهم است که محصولات تبلیغاتی را انتخاب کنید که در خانه‌های مشتریان بالقوه دیده و استفاده شوند. هرچه محصولات شما در معرض دید بیشتری قرار گیرند، برند شما با آنها طنین انداز بیشتری خواهد داشت.

4. از روندهای فناوری به نفع خود استفاده کنید. به گفته ASI، پاوربانک های تلفن همراه به محصولات تبلیغاتی محبوب تبدیل شده اند که به طور متوسط دو سال یا بیشتر نگهداری می شوند. آیا خوب نیست که وقتی مشتریان برای شارژ گوشی های هوشمند خود می روند، برند خود را در مقابل چشمان مشتریان خود قرار دهید؟ تقویت مثبت برند شما در حین رفع نیاز آنها، مطمئناً یک ارتباط به یاد ماندنی ایجاد می کند.

5. در اجتماع فعال باشید و قدرت خود را به رخ بکشید. با شرکت در رویدادهای اجتماعی و حمایت از سازمان‌های محلی، شما موظف به ایجاد تفاوت مثبت هستید، و اقلام تبلیغاتی که در این رویدادها به ارمغان می‌آورید به خوبی می‌توانند در متمایز کردن بیشتر برند شما تفاوت ایجاد کنند. آیتم‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید که می‌دانید هم در رویداد و هم پس از آن می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا تأثیر آن‌ها بر مخاطبان هدف شما به حداکثر برسد.