Thursday - 2024 02 May پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
1. هزینه های کوچک را متحمل نشوید
بسیاری از کسب و کارها به جای در نظر گرفتن تأثیر این کاهش ها بر کل کسب و کار، به کاهش هزینه ها به صورت جداگانه نگاه می کنند. این منجر به تلاشهای وسواسآمیز برای برداشتن آخرین هزینهها، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، میشود. این می تواند نتایج منفی ایجاد کند که بیش از هر گونه صرفه جویی در هزینه ها را جبران کند.
یک مثال کلاسیک از این تمرکز محدود، حذف امتیازات کارکنان است. کاهش سریع و آسان هزینه، با پیامدهای طولانی مدت قابل توجهی است. اقلامی مانند نوشابههای گازدار رایگان یا مهمانیهای تعطیلات کارمندان، علیرغم اینکه معمولاً تنها بخشهای حداقلی از بودجه هستند، در اولویت اول قرار دارند.
و هر گونه صرفه جویی اغلب با هزینه هایی از نظر کاهش روحیه کارکنان و متعاقباً بهره وری کارکنان همراه است.
شرکت ها قطعا باید به دنبال فرصت هایی برای کنترل هزینه های کارکنان باشند. اما آنها باید قبل از شروع کورکورانه کاهش هزینه ها، زمینه را در نظر بگیرند. و کسبوکارها باید به دنبال کاهش هزینههای تاثیر کل بالاتر باشند. به عنوان مثال، مذاکره مجدد در مورد قرارداد فروشنده ممکن است تاثیر کمتری بر هزینه ها در کوتاه مدت داشته باشد اما می تواند منجر به پس انداز طولانی مدت بیشتر شود.
2. به بودجه خود پایبند باشید
سازمان های واقعاً موفق بودجه های واقعی و دقیق را اتخاذ و پیگیری می کنند. و به جای داشتن یک بودجه ثابت برای سال، بودجه ها باید پویا باشند و در صورت لزوم برای منعکس کننده تغییرات در محیط کسب و کار تکامل یابند. فقط فکر کنید بودجه ای که در ژانویه 2020 پس از شروع کووید-19 ایجاد شد چقدر ارزش کمی داشت.
بودجه ها تصویری کلی از هزینه ها و جریان نقدی مورد انتظار برای پوشش این هزینه ها به کسب و کار می دهند. و این به معنای بسیار بیشتر از شناسایی هزینههای بالاتر است.
به هر حال، ممکن است کسب و کارهای کمی برای کاهش هزینه های خود انجام دهند. اجاره های بلندمدت نمونه بارز یک آیتم بودجه بزرگ با آزادی عمل کمی برای تعدیل های کوتاه مدت است.
اما بودجهبندی دقیق کسبوکار فرصتهای پسانداز و زمینههایی را که کسبوکار بهدرستی مخارج خود را در آنها متمرکز نمیکند، شناسایی میکند. همچنین زمینه هایی را که سازمان ها می توانند پس انداز بلندمدت به دست آورند را نشان می دهد.
شاید آن اجاره بلندمدت با نزدیک شدن به انقضا، جای خود را به یک ساختار دورکاری هیبریدی با فضای محدودتر بدهد.
3. تحول دیجیتال را در آغوش بگیرید
شرکت ها باید درک کنند که برخی از صرفه جویی در هزینه نسبت به سایرین کمتر آشکار است. پساندازهای معین در ابتدا میتوانند با افزایش هزینه ظاهر شوند. اما سازمانهایی که اثرات کوتاهمدت و بلندمدت را درک میکنند، میتوانند سرمایهگذاریهای سرمایهای را به عملیاتی ساده تبدیل کنند که در بلندمدت مقرون به صرفهتر هستند.
تحول دیجیتال سرمایهگذاری است که به پساندازهای بلندمدت قابل توجهی تبدیل میشود. این مزایا از افزایش بهره وری و اغلب کمک به کسب و کارها برای اجرای موثرتر تعهدات مطابقت دارد.
تحولات دیجیتالی به سازمانها کمک میکند تا هزینهها را بهینه کنند و درآمدزایی را از طریق:
تسهیل گذار به ترتیبات کاری از راه دور و ترکیبی، که به شرکت ها کمک می کند تا مکان های فیزیکی و هزینه های مرتبط را با خدمات مجازی کم هزینه جایگزین کنند.
بهینه سازی هزینه های فناوری اطلاعات با انتقال زیرساخت ها و خدمات فناوری اطلاعات به ارائه دهندگان ابری، کاهش نیاز به کارکنان فناوری اطلاعات (و مزایای مرتبط با آنها)، و هزینه های خرید و نگهداری زیرساخت.
جایگزینی فضای ذخیرهسازی فایلهای فیزیکی با فضای فشرده با فضای ذخیرهسازی دیجیتالی کمهزینهتر و جستجوی آسانتر، کاهش بیشتر هزینههای کارخانه فیزیکی و بهبود بهرهوری و امنیت اطلاعات.
خودکارسازی گردش کار کسب و کار، کاهش زمان صرف شده توسط کارکنان برای کارهای رایج و تکراری و اجازه دادن به کارمندان برای تمرکز بر روی کارهای درآمدزای اساسی تر.
کاهش هزینه های جلسات با جایگزینی سفرهای کاری پرهزینه با جلسات مجازی.
تسهیل پردازش و جمع آوری پرداخت آنلاین، کاهش میانگین زمان وصول و بهبود درصد کل وصول.
تحولات دیجیتالی به سازمانها کمک میکند تا هزینهها را بهینه کنند و درآمدزایی را از طریق:
به عنوان یک مزیت جانبی، وقتی مالکان تصمیم به فروش یا جذب سرمایهگذاران اضافی میگیرند، تحولات دیجیتال، کسبوکارها را بسیار جذابتر میکند.
4. برون سپاری موثر
به عنوان یک مزیت جانبی، وقتی مالکان تصمیم به فروش یا جذب سرمایهگذاران اضافی میگیرند، تحولات دیجیتال، کسبوکارها را بسیار جذابتر میکند.
کارکردهای برون سپاری مانند منابع انسانی، استخدام، حسابداری، فناوری اطلاعات و میز کمک به طور فزاینده ای رایج است. کسبوکارها میتوانند به شرکتهای برونسپاری تخصصی برای رسیدگی مؤثر به نیازهای خود، محدود کردن هزینههای داخلی کارکنان و تمرکز دلارهای محدود تجاری بر سایر هزینههای مهم، تکیه کنند.
SME ها اغلب پروژه ها یا وظایفی دارند که استخدام کارمندان تمام وقت را توجیه نمی کند. و اقتصاد گیگ به این مشاغل یک گزینه عالی در قالب فریلنسرها و مشاوران ارائه می دهد. علاوه بر پرداخت زمان مورد نیاز برای تکمیل یک پروژه، کسبوکارها میتوانند هزینههای مربوط به مزایا را به حداقل برسانند.
کارکردهای برون سپاری مانند منابع انسانی، استخدام، حسابداری، فناوری اطلاعات و میز کمک به طور فزاینده ای رایج است. کسبوکارها میتوانند به شرکتهای برونسپاری تخصصی برای رسیدگی مؤثر به نیازهای خود، محدود کردن هزینههای داخلی کارکنان و تمرکز دلارهای محدود تجاری بر سایر هزینههای مهم، تکیه کنند.
5. از روندهای نسلی استفاده کنید
درک نیازها و خواستههای نسلهای جوان به کسبوکارها فرصتهایی برای بهینهسازی هزینهها میدهد، اگرچه ممکن است متوجه آن نباشند. ترجیحات برای کار از راه دور یک مثال است. اما شاید تاثیرگذارترین حوزه هزینه بازاریابی باشد.
کانال های تبلیغاتی پرهزینه تر (چاپ، رادیو و تلویزیون) جای خود را به گزینه های بازاریابی دیجیتال ارزان تر داده اند. همانطور که کسب و کارها در بازاریابی دیجیتال و محتوا پیشرفته تر می شوند، می توانند از دلارهای بازاریابی هدفمند برای افزایش کمپین ها استفاده کنند.
به عنوان مثال، محتوای با کیفیت بالا، وبسایتهای بهینهشده برای سئو یا پرداخت هزینه برای تقویت پستهای رسانههای اجتماعی میتواند استفادههای بسیار بازدهی از بودجههای بازاریابی باشد.
هنگام کاهش هزینه ها مراقب باشید
نیاز به به حداقل رساندن هزینه ها برای کسب و کارها چیز جدیدی نیست. با این حال، امروزه انجام آن به خوبی مستلزم آن است که سازمانها با محیط کسبوکار مدرن سازگار شوند و در عین حال بر برخی فرآیندهای آزمایش شده و واقعی مانند بودجهبندی تکیه کنند.
خوشبختانه، بهینه سازی هزینه ها نباید بیش از حد پیچیده باشد و نه نیاز به منابع زیادی دارد. از امروز جدی گرفتن هزینه های شرکت را شروع کنید.
دیدگاه خود را بنویسید