Wednesday - 2024 06 November چهارشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۳
اختلاط تجارت و سیاست
تضاد منافع بالقوه ترامپ در طول دوره تصدی او از سال 2017 تا 2020 موضوع برجسته ای بود. به عنوان رئیس جمهور، قدرت عظیمی که او تحت فرمان خود داشت، درک لیست طولانی کسب و کار او و اینکه چگونه آنها می توانند با نقش عمومی او تلاقی داشته باشند مهم تر از همیشه می کرد. به عنوان رئیس جمهور
این تضاد منافع مشکل قانونی برای ترامپ ایجاد نکرد. رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور صراحتاً از مقررات اخلاقی مربوط به تضاد منافع مستثنی هستند.
دانلود خلاصه کتاب 4 فرمان ترامپ: 40 راهکار برای دست بالا بودن در تجارت <------- کلیک کنید
با این حال، مسائل دیگری نیز وجود داشت، مانند بند حقوقی که توسط بنیانگذاران این کشور در قانون اساسی ایالات متحده نوشته شده بود. این بند رئیس جمهور را از پذیرش چیزهای ارزشمند از دولت های خارجی منع می کند.
بسیاری از منتقدان می گویند که بند حقوق از چندین جنبه در مورد ترامپ اعمال می شود. اما هیچکدام از پروندههای حقوقی متعددی که مدعی تخلفات رئیسجمهور سابق هستند، به نتیجه نرسیدهاند و به نظر نمیرسد در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
اعتماد رئیس جمهور
اکثر رؤسای جمهور ایالات متحده در 40 سال گذشته تصمیم گرفتند سرمایه گذاری های خود را در یک اعتماد کور قرار دهند تا از تضاد واقعی یا تصور شده بین منافع مالی رئیس جمهور و بهترین منافع کشور جلوگیری کنند.
صاحب یک تراست کور هیچ اطلاع یا کنترلی در مورد دارایی های موجود در تراست ندارد. استفاده از آنها محافظی در برابر اتهاماتی است که از اختیارات ریاست جمهوری به نفع منافع مالی صاحب منصب استفاده می شود.
یک استثناء رئیس جمهور باراک اوباما بود که از اعتماد کورکورانه استفاده نکرد زیرا تنها سرمایه گذاری او در وسایل نقلیه ای مانند صندوق های شاخص و اوراق خزانه بود که بعید به نظر می رسید تضاد منافع ایجاد کند.
برای ایجاد یک اعتماد کور، ابتدا لازم است تمام دارایی های فعلی صاحب تراست نقد شود تا بتوان دارایی های جدید را در تراست قرار داد. دارایی های ترامپ عمدتاً در املاک و مستغلات بسیار غیر نقدشونده بود. انحلال آنها پرهزینه و زمان بر و یا حتی غیرممکن بود. به عنوان مثال، ترامپ نمیتواند سهام اقلیت خود را در برخی از برجهای اداری بدون رضایت صندوق سرمایهگذاری املاک Vornado Realty Trust (VNO) بفروشد.
بنابراین، ترامپ به جای اینکه دارایی های خود را در امانتی قرار دهد که توسط دو پسر بزرگش اداره می شد، این هنجار ریاست جمهوری را نادیده گرفت. او می توانست در هر زمانی به هر دلیلی وجوهی را از تراست خارج کند، بدون اینکه آن را فاش کند.
در واقع، اریک ترامپ، یکی از معتمدین، در اوایل سال 2017 به فوربس گفت که قصد دارد به طور منظم پدرش را در مورد مشاغل خانوادگی ترامپ بهروزرسانی کند.
این رویه اسناد اعتماد را نقض می کند که بیان می کند متولیان "نباید هیچ گزارشی در مورد دارایی ها و منابع درآمد تراست به دونالد جی. ترامپ ارائه دهند."
نتیجه این بود که کسبوکارهای رئیسجمهور تحت کنترل پسرانش بود و توانایی این تراست برای مصونسازی رئیسجمهور سابق از تضاد منافع مورد تردید بود. فعالیتهای تجاری رئیسجمهور سابق به چند دلیل تا حد زیادی مبهم است. شرکت اصلی ترامپ که رسماً سازمان ترامپ نامیده میشود، یک تجارت خصوصی است و بنابراین مانند شرکتهای سهامی عام ملزم به انتشار درآمدهای فصلی نیست.
رئیس جمهور سابق همچنین برخلاف رویه اخیر روسای جمهور از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود امتناع کرده است.
افشای مالی سالانه ترامپ به دفتر اخلاق دولت ایالات متحده به راه اصلی برای ارزیابی کسبوکارهایی که رئیسجمهور سابق مالکیت دارد و چقدر سود میبرد، تبدیل شده بود.
هر سال، رئیس جمهور موظف است فهرستی از دارایی ها، منابع درآمد، موقعیت های خارج از دولت ایالات متحده، معاملات تجاری، بدهی ها و هدایای دریافتی را ارائه کند. اما در برخی موارد، منتقدان میگویند که رئیسجمهور سابق با تأخیر در تشکیل پرونده و انجام اقدامات غیرمعمول برای اجتناب از ارائه پاسخهای روشن به مردم، تمایلی به رعایت کامل این درخواستهای افشا نداشت. در 27 سپتامبر 2020، نیویورک تایمز دو داستان حاوی دادههای مربوط به 20 سال اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کرد. سوابق کامل منتشر نشده است. باشگاه Mar-a-Lago با ارزش بیش از 50,000,000 دلار فهرست شده است. باشگاه ملی گلف ترامپ در شارلوت بین 5 تا 25 میلیون دلار ارزش دارد.
سختی های راه موفقیتبه نظـــر ترامــپ
• باید قید خیلی از دوستانتان را بزنید.
• یه وقت هایی فکر میکنید عقلتان را از دست داده اید.
• یه جاهایی آشفته و خراب می شوید.
• هزار بار خودتان را به خاطر راهی که پیش گرفته اید لعنت میکنید.
• پولهایتان را در قمار موفقیت می بازید.
• تا رسیدن به موفقیت شب و روز یک چشمتان اشک و یک چشمتان خون خواهد بود.
• هزار بار به درستی کارتان شک می کنید.
• هر روز زن و بچه و دوست و آشنا به شما سرکوفت می زنند.
• کارهای عجیب غریب انجام می دهید.
• افراد زیادی به شما دلسوزی و ترحم می کنند.
• ولی آخرش می بینید ارزشش را داشته است.
• بعد از همه این مشکلات، همه این افراد می آیند و می گویند «ما چاکر شما هستیم. اجازه بدهید کفشتان را واکس بزنیم!»
ثروت فعلی ترامپ
با وجود این موانع، اطلاعات ارزشمندی را می توان از افشای مالی ترامپ به خصوص در هماهنگی با سایر اطلاعات بدست آورد.
فوربس از افشای اطلاعات مالی و منابع متعدد دیگر برای دستیابی به تخمینی از دارایی خالص ترامپ پس از ترک پست وی استفاده کرده است. این نشریه در حال حاضر آن را حدود 2.4 میلیارد دلار می داند. این باید به عنوان یک تخمین تقریبی در نظر گرفته شود، حتی اگر این نشریه با توجه به کمبود اطلاعات، تا حد ممکن کار کاملی انجام داده است.این 2.4 میلیارد دلار نشان دهنده کاهش قابل توجهی است که از 3.1 میلیارد دلار از پایان سال 2019 کاهش یافته است. این تا حد زیادی به دلیل آسیبی است که COVID-19 به صنایع هتلداری و کازینو وارد کرده است.
برخی شرکتها مانند برج ترامپ سودآور بودهاند، اما کسبوکارهای ترامپ در مجموع 174.5 میلیون دلار از سال 2000 تا 2018 ضرر کردهاند. در همان دوره زمانی، درآمد خالص او از معاملات مجوز و تایید 230 میلیون دلار، درآمد خالص او از برنامه تلویزیونی The Apprentice 197.3 میلیون دلار و درآمد او از سایر سرمایه گذاری ها در شرکت هایی که توسط افراد دیگر اداره می شوند، 178.7 میلیون دلار بود.
“اگر برنده نشوم، این کار برای من کاملاً اتلاف وقت به حساب می آید” دونالد ترامپ
چه از او متنفر باشید و چه عاشقش باشید این کاندید حزب جمهوریخواه امریکا گاهی اوقات صحبتهای بسیار تأثیر گذار و قدرتمندی میکند. جمله ای که مقاله را با آن شروع کردم نمونه ای از صحبت های اخیر اوست. این جمله شاید همۀ آن باوری است که هر تجارت آفرینی باید در ذهن داشته باشد: هرگز کاری را با امیدِ دست یابی به حداقل شروع نکنید. اگر کاری را شروع می کنید باید به این موضوع ایمان داشته باشید که در آن کار به موفقیت می رسید و تمام سعی خود را برای آن انجام می دهید.
دونالد ترامپ میلیاردها دلار ارزش دارد - نحوه خرج کردن پول نقد رئیس جمهور سابق امریکا (دونالد ترامپ) چگونه است ؟
ثروت ترامپ عمدتاً از مشاغل او در زمینه املاک و مهماننوازی سرچشمه میگیرد.
سبک زندگی
برند ترامپ یک برند سبک زندگی است که شما را به فکر بزرگ ترغیب می کندو مرزها را فشار دهید. این برند جسور، زیبا و پر زرق و برق است. از استثنایی ترین ناوگان جت های خصوصی گرفته تا ناهار خوری در سطح جهانی و خردهفروشی گرانقیمت، تجربههای فراموشنشدنی در هر مرحله وجود دارد.
برنامه تلوزیونی (شاگرد کارآموز)
The Apprentice اولین بار در ژانویه 2004 به نمایش درآمد و به سرعت تبدیل به برنامه شماره یک تلویزیون شد و رتبه بندی ها را به تاریخ پیوست و نقدهای مثبتی دریافت کرد. فینال فصل اول با تماشای 41.5 میلیون نفر در آن سال پس از Superbowl، بالاترین امتیاز را در تلویزیون داشت.
از آن زمان، این سریال سه نامزدی امی را به دست آورد و از چهارده فصل بسیار موفق با ریاست دونالد ترامپ لذت برد. دون جونیور و اریک همچنین به عنوان مشاوران آقای ترامپ معرفی شدند و میراث ترامپ را به طور گسترده به مخاطبان تلویزیونی نشان دادند.
شاگرد مشهور در سال 2008 معرفی شد و به طور مشابه با موفقیت فوق العاده و امتیازات و بررسی های بسیار بالا مواجه شد. در طول سالها، این نمایش نامهای مشهور مختلف را به اتاق هیئت مدیره آورده است و به عنوان کاتالیزور برای جمعآوری میلیونها دلار برای خیریههای شایسته عمل کرده است.
خرده فروشی
سازمان ترامپ دارای مجموعه گسترده ای از داراییهای خردهفروشی در سطح جهانی که خانه بسیاری از آنهاست از موفق ترین برندهای لوکس و کسب و کار در مقیاس بزرگ.
ترامپ گریل (رستوران)
رستوران ترامپ گریل که در گوشه ای از اتریوم در برج ترامپ معروف در شهر میدتاون نیویورک قرار دارد، غذاهای کلاسیک آمریکایی را در محیطی زیبا و آرام ارائه می دهد. منوی سرآشپز اجرایی کامیلا سینگ، افراد تجاری «فشرده برای زمان» و همچنین یک غذاخوری معمولی را در جستجوی تجربه نهایی نیویورک در خود جای می دهد. تخصص های ما شامل استیک های اصلی، غذاهای دریایی و سالادهای تازه، پاستاهای فصلی منحصر به فرد و ساندویچ های کلاسیک است.
پیست وولمن که امروزه میلیونها بازدیدکننده از آن لذت میبرند، بدون سرمایهگذاری و چشمانداز دونالد جی ترامپ و تداوم وقف سازمان ترامپ امکانپذیر نبود. در حالی که داستان بازی Wollman Rink با سخاوت باورنکردنی کیت وولمن به سال 1949 بازمیگردد، توسط یک تاجر جوان که به سرعت در حال جا انداختن اثر خود در خط افق منهتن بود و آنچه را که در Wollman Rink اتفاق میافتد، به زندگی بازگرداند. در سال 1986، پس از تقریباً یک دهه شروع نادرست، مسائل مربوط به ساخت و ساز و تقریباً 20 میلیون دلار از پول شهر که در بازسازی سرمایه گذاری شد، شهردار آن زمان اد کخ برای انجام کار به توسعه دهنده املاک و مستغلات دونالد جی ترامپ مراجعه کرد. آقای ترامپ از روز اول این پتانسیل را دید و می دانست که این جواهر را دیگر نمی توان فراموش کرد. با توجه به تخصص او در هر دو بخش دولتی و خصوصی، این پروژه با موفقیت 2 میلیون دلار تنها در چهار ماه --- زودتر از برنامه و با بودجه کمتر تکمیل شد. پیست وولمن بعدها به عنوان یکی از بزرگترین داستان های بازگشت در منهتن شناخته شد. در حالی که بیشتر به خاطر ساخت آسمانخراشهای نمادین، هتلهای در سطح جهانی و زمینهای گلف قهرمانی شناخته میشود، زمین سکوی وولمن، لاسکر رینک و چرخ فلک تاریخی پارک مرکزی بخش شگفتانگیزی از تاریخ سازمان ترامپ باقی خواهد ماند. ما فوقالعاده مفتخریم که این نمادهای دوست داشتنی را نجات دادهایم و برای چندین دهه مراقب افتخار هستیم. تیم ما یک عملیات بی عیب و نقص را اجرا کرد که هر روز تجربه ای به یاد ماندنی، ایمن و لذت بخش را برای نیویورکی ها و بازدیدکنندگان از سراسر جهان فراهم کرد. ما به برنامههایی که ساختهایم و میراثی که پشت سر گذاشتهایم بسیار افتخار میکنیم. امیدواریم این اموال همچنان پر رونق و گرامی بمانند.
نسل جدید ما امروز برای شکست خوردن کار میکنند و برای آن پرورش یافته اند. در سنین پائین تر خانواده و آشنایان به او یاد میدهند که مهم مشارکت در انجام کاری است، امّا در دنیای واقعی این باور خالی از حقیقت است.
ترامپ هرگز تنها به خاطر اینکه مشارکت داشته باشد کاری را شروع نکرده است، این در همۀ موارد برای او صدق میکند. او همیشه برای برنده شدن وارد میدان میشود چه در عرصۀ انتخابات و چه در عرصۀ تجارت. او هتل های خود را تنها با امید اینکه یکی از بهترین هتلهای منطقه باشد افتتاح نکرد. دونالد برای برنده شدن و قرار گرفتن بعنوان بهترین حرکت میکند و چیزی کمتر از آن او را قانع نمیکند.این همان طرز فکری است که تجارت آفرینان باید داشته باشند.
خدمات و یا محصولات شما هرگز نخواهد توانست همه را راضی نگه دارد
دونالد ترامپ میداند که او نمیتواند همه را راضی نگه دارد و حتی در آینده نیز نمیتواند این کار را انجام دهد. چیزی مشابه برای محصولات و خدمات نیز وجود دارد. همیشه کسانی هستند که شما و محصولاتتان را حمایت میکنند و همیشه مخالفینی نیز وجود دارند. برای مثال iPhone را در نظر بگیرید. افراد زیادی هستند که عاشق این محصول هستند و کسانی نیز هستند که کاملاً مخالف آن هستند و همیشه سعی میکنند که دیگران را قانع کنند که سرویسهای اندروید بسیار قدرتمندتر از آن هستند.
اپل برای این موضوع چه کار میکند؟
این کمپانی تمرکز خود را برروی طرفدارهای خود میگذارد و سعی میکند که با فراهم نمودن بهترین محصولات و خدمات نظر آنها را جلب و آنها راضی نگه دارد. اپل هرگز نگران راضی نگه داشتن همۀ افراد ذنیا نیست زیرا میداند که در اینصورت ممکن است اسیر تقاضای بی پایانِ مخاطبین خود شود. پس به راه خود ادامه میدهد شاید که در این مسیر بتواند به صف حامیانش بیفزاید. اپل میداند که با این استراتژی همیشه در بالا قرار خواهد داشت.
این نکته ای بسیار مهم در بازاریابی امروز است. درست است که شما نمیتوانید همه را راضی نگه دارید ولی میتوانید به گونه ای باشید که همه نسبت به شما حسی داشته باشند. چه مثبت و چه منفی. پس شناسایی بازار و مخاطبین و تمرکز بر خدمت رسانی هرچه بهتر به آنها نکتۀ مهمی است که میتوان از این تجارت آفرین آموخت. فراموش نکنید که اگر بخواهید همه را راضی نگه دارید در انتها تلاشتان به دری بسته برخورد خواهد کرد.
اعتماد بنفس پادشاهی میکند
آیا دونالد ترامپ اعتماد بنفس دارد ؟ خیلی زیاد.
اگر به او بگوئید که طرح او جواب نمیدهد و یا اینکه شکست خواهد خورد به شما میخندد. او یقیناً باور دارد که موفق میشود و در انتخابات برنده خواهد بود. قسمتی از موفقیت او درگروی این اعتماد بنفس اوست. باور کامل و صد در صدی به خود بسیار قدرتمند است. وقتی که شما جریانی بی پایان از اعتماد بنفس باشید و هر روز بدانید که غالب هستید و نه مغلوب، بسیار بیشتر از آن چیزی که از دست میدهید به دست خواهید آورد.
استاد شدن در بازیِ ذهنیِ تجارت آفرینی به شکل عجیبی به شما کمک خواهد کرد. پس هر چه زودتر بتوانید برروی اعتماد بنفس خود کار کنید بهتر است.
باید برندِ خود را زودتر سر و شکل دهید
در کارزار انتخابات 2016 امریکا دونالد ترامپ پیامی بسیار شفاف و روشنی از همان ابتدای فعالیتش داشت. “دوباره امریکایی بزرگ ساختن” پیامی است که ترامپ دارد. این پیام نقش مهمی در سر و شکل دادن به برند او بازی کرده است. به همین شکل، اگرشما میخواهید که افراد را جذب کنید و جایی برای خود در صنعت خود داشته باشید باید یک استراتژی قوی برای برندینگ پیدا کنید. هرگز یک راهکار برای همه جواب نمیدهد پس اول دریابید که قرار است چه نقشی در بازارتان داشته باشید و آن را بصورت یک برند در جلوی چشم همگان قرار دهید.
آیا میخواهید که شما را بعنوان توزیع کنندۀ محصولات ارزان قیمت، بسیار گران قیمت، اورجینال و یا … بشناسند و یا قرار است که خواننده ای به سبک پاپ، راک و … باشید؟ فراموش نکنید همانطور که خوانندۀ یک گروه متال نباید طرفداران خود را با خواندن موسیقی کلاسیک یا سنتی ناامید کند شما نیز باید همیشه به آنچه از ابتدا شروع کردید پایبند باشید و نباید استراتژی خود را برای اهداف موقتی تغییر دهید.
به نظر شما روش دونالد ترامپ به عنوان یک کارآفرین چگونه است ؟
دیدگاه خود را بنویسید